Cara Aku Dalam Marketing [ Memang Newbie Habis ].

7:20 PG 0 Comments

Aku tersangatlah NEWBIE dalam bidang marketing ni, tapi hari ini aku cuma nak kongsikan cara aku lakukan promosi .

Aku jenis suka benda yang sistematik dan ada intregrasi . Maklumlah pelajar Kejuruteraan Perisian(Software Engineering) la katakan ..

Pertama : Aku tak suka buat promosi gunakan akaun FB sendiri secara direct .. Jadi aku akan gunakan page-page sebagai customer/prospek untuk rujuk detail-detai penting .

Sebab dekat FB akaun aku akan ada banyak orang tag gambar program dan bisnes-bisnes yang lain . Maka akan terjadi information overload.


Lepas dah buat page tu jangan lupa share ke group-group . Jangan ingat update kemudian berpusu-pusu orang datang dan like .



Antara faedah lain kita boleh tengok aktiviti manusia .. Ramai sebenarnya yang suka berqiamulail di Facebook . Hmmm ..


Ini adalah data yang tersangat banyak dalam page . 




Ok tiba-tiba hilang idea nak menulis, mungkin lepas ni boleh share macam mana nak exchange like guna website percuma ..

atau kenapa aku juga buat blog dalam promosi  ..


blog ni lebih mudah tak perlu promote pun orang datang melalui pak cik google ..



Ada banyak lagi page yang aku buat tapi tak semua berjaya, tak semuanya pergi jauh . Hidup kena rasa gagal, baru rasa nikmat kejayaan.


massodasuki

Programmer || Entrepreneur || Investor || Blogger || Actor || Model || Singer || Stalker || Dreamer sebenarnya cuma || Hamba Allah || -0193213193-.

0 ulasan: