Kenapa Hilang Fokus ?

11:01 PG 0 Comments

Perkara macam ni selalu terjadi pada aku . Hilang Fokus ! Maklumlah otak kreatif aku ni selalu nak bekerja dan berfikir tentang banyak perkara yang boleh aku buat dengan kemahiran yang aku ada . Tetapi bila terlalu banyak benda nak buat, aku akan berada dalam satu keadaan yang "tak nak buat apa-apa langsung!" 

Bila ada idea, aku akan start buat perkara tersebut dan kemudian bila idea baru muncul aku akan tinggalkan idea lama yang belum nampak hasil kejayaan. Maka terjadilah nama kerja separuh jalan, idea yang bernas kita nampak seperti tidak berhasil . 

Dan bila tiba masa untuk flashback benda-benda yang aku dah buat . Wow !! Banyak kerja yang separuh jalan tapi tak tahu bila projek-projek tu nak sambung. Tak sabar untuk dapat semula masa-masa lapang seperti dulu. Kena susun jadual seelok-eloknya untuk dapat mood dan masa . 

massodasuki

Programmer || Entrepreneur || Investor || Blogger || Actor || Model || Singer || Stalker || Dreamer sebenarnya cuma || Hamba Allah || -0193213193-.

0 ulasan: