Berapakah nilai syurga ?

10:07 PTG 0 Comments

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Melihat kembali ke belakang tentang perjalanan hidup terlihat pahit dan dukanya hidup ini sebenarnya . Apabila aku mula berkongsi tentang dukanya kehidupan aku, akan ada rakan yang mengatakan dia melalui hidup yang lebih getir dari aku . Betapa susahnya dia sebab terpaksa makan maggi seminggu .



Ya, hidup ini kita perlukan usaha dan ujian untuk berjaya . Kadang kala perlu berhempas pulas dan menangis dan kemudian barulah kita layak untuk merasai nikmat kejayaan. Namun apa yang kita usahakan dan perjuangkan itu pastinya memberi nikmat pada individu iaitu diri kita sendiri .

Tetapi ada yang berhempas pulas dan bukan sahaja bermandi peluh malah bermandi darah juga untuk pertahankan sesuatu. Alangkah sebaknya melihat nyawa cuma ibarat gula-gula yang bukan di hisap manisnya sedikit demi sedikit namun di pijak berkecai menjadi serbuk-serbuk yang kecil.


Mohon jadi isteriku .


Tapi mereka meninggalkan dunia yang sementara ini untuk hidup selama-lamanya di syurga sana seperti senikata dari lagu Sumaiyah . Cukup berani ke kita untuk berada di tempat mereka ? Cukupkah iman kita untuk mati mempertahankan sesuatu yang belum pasti kita sempat merasai nikmatnya . Kemudian aku termenung melihat kembali ke belakang, ujian yang aku pikul cuma sebesar kuman jika di bandingkan dengan ujian mereka . Tapi aku dah mengeluh dan pening untuk selesaikan satu persatu . Layakkah aku ke syurga ?



massodasuki

Programmer || Entrepreneur || Investor || Blogger || Actor || Model || Singer || Stalker || Dreamer sebenarnya cuma || Hamba Allah || -0193213193-.

0 ulasan: