Sibuknya Semester 4.

12:22 PTG 0 Comments



Alhamdullillah, semester yang keempat merupakan semester yang paling sibuk bagi aku . Yes, semestinya dengan pelbagai "Proposal" sistem-sistem yang nak kena buat presentation dan sebagainya . Tapi nasib baik ada rakan-rakan mahasiswa yang mantap-mantap jadi kerja jadi ringan la .

Bila kolej buat program ?

Aku pun tak faham macam mana aku boleh terjebak dengan aktivit sukarelawan ini . Mungkin hidayah yang datang berbisik "seorang mahasiswa harus memberi bakti kepada masyarakat" . Yelah, tak semua orang berpeluang masuk Universiti kan .



Program Khidmat Insan Dinamik 

Yes, adik-adik ni memang bertuah dapat kunjungan daripada pihak UTM . Masa aku dekat sekolah menengah mana ada abang-abang dari universiti nak datang jenguk . Berbangga dengan rakan-rakan mahasiswa yang turut sama-sama menjayakan program ni . Diorang berpengalaman cuma aku je yang baru .

Walaupun aku baru, rakan-rakan lain memang percaya dekat aku dengan memberikan aku banyak jawatan sekali harung. Aku ada prinsip, bila di beri amanah cuba untuk pikul . Sebab amanah yang datang tu daripada Allah, manusia yang beri tu cuma pengantara sahaja . Yang pasti, 100 kilogrram dumbell tu tak cukup berat nak di bandingkan dengan amanah .

Jadi harapan abang-abang dan kakak-kakak untuk adik-adik Prokid sampai ke menara gading dan kami akan menunggu adik-adik .

p/s: Adik-adik ni pun adalah amanah yang dipikul iaitu sebagai seorang anak dan pelajar.

massodasuki

Programmer || Entrepreneur || Investor || Blogger || Actor || Model || Singer || Stalker || Dreamer sebenarnya cuma || Hamba Allah || -0193213193-.

0 ulasan: